Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

بهترین کوتاه کننده لینک یا l2o.ir (ال تو او) یکی از بهترین کوتاه کننده های لینک می باشد.

شاید تا الان با کوتاه کننده لینک برخورد داشته اید؟ لینک هایی که کوتاه شده اند و غیر مستقیم هستند و با کلیک روی آن ها به صفحه اصلی هدایت می شوید. دلایل زیادی است تا افراد از کوتاه کننده لینک یا لینک های کوتاه شده استفاده کنند.

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک سایت هایی هستند که لینک طولانی شما را کوتاه می کنند و روی دامین اصلی سایت به شما لینکی جدید ارائه می دهند. مثل این لینک : https://l2o.ir/sms که معمولا با حروف مختلفی همراه است. هنگامی که روی این لینک کلیک کنید به صفحه ای از سایت من با عنوان ”پنل پیامکی” وارد می شوید. خب این کار چه فایده ای دارد؟

در واقع سرویس های کوتاه کننده لینک از اسمی که دارند معلوم است برای چه منظور استفاده می شوند. لینک های بلند شما را کوتاه می کنند و لینکی شکیل و کوتاه بدست می آورید.

چرا بعضی وقت ها باید از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد تا لینکی کوتاه شود. مردم با انگیزه های مختلف از سایت های کوتاه کننده لینک استفاده می کنند.

کوتاه کردن لینک های خیلی طولانی

لینک های خیلی طولانی برای خیلی ها ناخوشایند است. به همین دلیل اولین مورد استفاده از کوتاه کننده های لینک همین کوتاه کردن لینک های خیلی طولانی است. خیلی جاها نمی توان لینک خیلی طولانی ارسال کرد و مجبور هستیم لینک را کوتاه تر کنیم. که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

کوتاه کردن لینک در شبکه های اجتماعی

کوتاه کردن لینک در بعضی از شبکه های اجتماعی مثل توئیتر واقعا واجب است. چون در توئیتر با محدودیت کلمه مواجه می شویم و مجور هستیم برای اینکه تعداد کلماتی که می خواهیم استفاده کنیم را الکی هدر ندهیم از لینک کوتاه شده خود استفاده کنیم.

همچنین از لینک های کوتاه شده در بیو اینستاگرام هم خیلی استفاده می شود. به دلیل کوچک بودن صفحه موبایل ها بهتر است از کوتاه کننده لینک در پیج اینستاگرام استفاده شود. البته فقط به این خاطر نیست!

کوتاه کردن لینک برای رد گیری کلیک ها

یکی از عمده دلایلی که دیجیتال مارکترها را وادار می کند تا از کوتاه کننده های لینک استفاده کنند پیگیری کلیک ها و مطلع شدن از اینکه روی لینک مورد نظرشان چند نفر تا الان کلیک کرده اند.

در بعضی از موارد نمی توان فهمید روی لینک شما چند بار کلیک شده است. بعضی وقت ها شاید سیستم آمارگیری در اختیار نداشته باشید در این صورت مجبور هستید از کوتاه کننده لینک ها استفاده کنید تا بفهمید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده اند.

مثل لینک هایی که در کانال تلگرام خود قرار می دهید. شاید بهترین راه برای اینکه بفهمید روی لینک مورد نظر شما چند نفر کلیک کرده اند استفاده از کوتاه کننده لینک باشد. اطلاع از آمار کلیک در لینک های استفاده شده در بیو اینستاگرام هم صدق می کند.

کوتاه کردن لینک برای لینک های فارسی

بعضی وقت ها هم از کوتاه کننده لینک برای کوتاه کردن لینک هایی که دارای آدرس های فارسی هستند استفاده می شود. خیلی وقت ها زمانی که قصد دارید آدرس صفحه ای که فارسی است را برای کسی ارسال کنید یا اینکه آن را در سایتی قرار دهید ممکن است با آدرسی خیلی طولانی تر از آدرس فعلی مواجه شوید.

کوتاه کردن لینک برای عدم نمایش لینک واقعی

بعضی وقت ها هم شاید مجبور باشیم لینک واقعی مورد نظر را به کاربر نشان ندهیم. در لینک های ارجاعی این مورد زیاد استفاده می شود. به عنوان مثال برای زیر مجموعه گرفتن لینک ارجاعی به شما داده می شود. هنگامی که لینک مورد نظر خود را با استفاده از کوتاه کننده لینک کوتاه و غیر مستقیم کنید هیچ کس قادر نیست بفهمد روی لینک شما کلیک کرده است. چون مستقیما وارد صفحه اصلی سایت مورد نظر می شود.

در لینک های همکاری در فروش بسیار زیاد این مورد به چشم می خورد. چون خیلی ها دوست ندارند کاربرانشان از این موضوع مطلع شوند که مثلا برای خرید فلان محصول روی لینک آن ها کلیک کرده اند.

کوتاه کردن لینک برای غیر مستقیم کردن لینک

خیلی وقت ها هم شاید دلتان نخواهد به سایتی لینک مستقیم بدهید. به همین دلیل از کوتاه کننده لینک استفاده می کنید. ممکن است هم لینک صفحه مورد نظر طولانی باشد و هم اینکه به هر دلیلی حاضر نباشید به سایت مورد نظر لینک بدهید در این شرایط می توانید از کوتاه کننده لینک استفاده کنید. البته برای لینک ندادن به سایت مورد نظر می توانید لینک را نوفالو کنید ولی به هر حال بعضی ها به هیچ وجه دوست ندارند به سایت مورد نظر لینک دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *